köszi a jelzést!
a munkácsi rajzolást én követtem el, több pont is volt felvéve ill. több track és a pont meg úgy kb középen. Döntöttem melyik oldalon lehet, rosszul:-(
Holnapra kész lesz, sokat szépült az ünnepek alatt Kárpátalja!
Kedves Térképrajzolók!
A kárpátaljai trackekhez két észrevétel:
- a tiszaújlaki sóház az út túloldalára került, a T-alakú elágazásban a nyugat-keleti út túloldalára, azaz észak felé kellene tolni egy kicsit.
- a munkácsi református templomot és vendégházat délnyugat felé kellene tolni, szintén az utca túloldalára
Egyéb észrevétel, de ez már nem tőlem származik, a tiszaújlaki turulszobor melletti turulpark félrevezető név, nem is tudom értelmezni, szerintem ott csak egy emlékmű van. Lehetséges, hogy parkolót akart jelölni a felmérő, de akkor annak legyen az a neve!
Köszönet a munkátokért!
Csányi Sándor
Örülök neki és üdv a térképszerkesztők táborában!
Most megjelent néhány új menü a bal oldalon, olvasgasd őket (főleg az OMP rajzolási segédletet) és ha kérdésed van a rajzolói topikokban tedd fel.
esetleg ha belekóstolsz a térképszerkesztésbe hamarabb fent lehet a térképen, mindössze egy windows-os gép kell, egy kevéske számtech ismeret, elszántság és némi szabadidő.
A vitcz, hogy a berajzolt anyag a Nemzeti Parktól jött, náluk is így szerepelt. Már ők is javították, de hozzánk még a javítás előtt került, úgyhogy itt is sort kell keríteni rá...
Nincs olyan, hogy "zselicségi .." akármi, mint ahogy nincs mecsekségi, vagy bakonysági, balatonsági stb.
A helyes megnevezés: Zselici Tájvédelmi Körzet, rövidítése Zselici TK. Sajnálatos módon sokan használják ezt a helytelen megnevezést, szerencsére a Nemzeti Park, akik felügyelik azért tudja a rendes nevét.
Jó reggelt, peter68!
Nem hiszem, hogy annál részletesebben le lehetne írni az észrevételeket, mint ahogy azt én a Beszélgetés topicban beillesztett képekkel illusztrálva megtettem. Az eredménye ismert, a most olvasott következtetésed ugyanabba az irányba mutat. Ezt viszont el kívánom kerülni.
Az elképzeléseimből semmit nem akarok/szeretnék Rátok erőltetni. Csupán jeleztem, hogy hol, miben látom a bibit, s azt, hogy szerintem mi módon lehetne meggyógyítani.
Nagyon sajnálom, hogy mindezt a csapatotok elleni támadásként élitek meg!
Tekintettel arra, hogy az előző hozzászólásom lényege megint elsikkadt, részemről zárszóként, mintegy végleges elköszönésként leírom újra: egy általunk szerkesztett, közlekedési célú vonalas objektumról egyetlen paraméter, nevezetesen a burkolata alapján nem lehet biztonsággal meghatározni, hogy az adott objektumnak mi a valós funkciója.
Elnézéseteket kérem a kizárólag jobbító szándékú, de általatok nem így érzékelt bejegyzéseimért! A továbbiakban nem teszem, mert értelmetlen, rossz hatást vált ki.
Mindazonáltal nem hiszem, hogy az úgymond kívülről jövő észrevétel akadályozná a csapatmunkát, különösen annak ismeretében, hogy kívülről beszóló résztvesz a felhasznált forrás létrehozásában.
Nézd, amíg le nem írod, hogy miről mi a véleményed, addig az vetődik fel bennem, ami szembe jön a soraidban.
Azt látom, hogy sorban kritikákat fogalmazol meg, néha úgy, hogy nem tudom konkrét példákhoz kötni.
A kritikákból eddig azt olvastam ki, hogy Neked van egy elképzelésed, és azt bármi áron átakarod vinni, függetlenül attól, hogy más mit gondol róla.
Mivel nem egy személyes a szervezetünk, ezért az elkészült mű egyáltalán nem biztos, hogy bárkinek is maradéktalanul tetszik, csapat munka és kompromisszumok eredménye. Ez a jövőben sem lesz más.
Járda:
A tuhu viszonylatában nincs megoldva, hogy az ott akármilyen módon lépcsőnek jelzett objektumok lépcsők legyenek nálunk is. Ez egy megoldandó probléma, egyszer elkészül.
Van jelünk a lépcsőre, ha valaki megnézi, hogy hol jár, talán eszébe jut, hogy lépcsőn nehéz biciklizni.
Az előző üzenetben említettem, hogy elég szűkös a Garmin jelkészlete, így nem megoldható, hogy bizonyos dolgokat nem vonjunk össze.
A tooltipet legszívesebben kikapcsolnám, mert átírni nem mindig tudjuk.
"Most már csak azt áruld el légy szíves, hogy ha ennyire nem tetszik az amit csinálunk, miért foglalkozol vele?"
Soha nem vetődött/vetődik fel egyikőtökben sem, hogy pont azért foglalkozom a munkátokkal, mert jobban tetszik az általatok generált réteges Garmin-kimenet, mint a TuHu által készített? Ez teljesen elképzelhetetlen lenne?
Az előző hozzászólásomban jeleztem, hogy szerintem mikor minősülhet egy általunk burkolt gyalogútként szerkesztett vonalas objektum járdának, gyalogútnak, sétánynak vagy éppen vegyes használatú kerékpárútnak. Ez utóbbi alapvető feltétele az, hogy a Label-ben szerepeljen az oo karakterpár, mint egyfajta turistajelzés. Ha ez nincs akkor, az nem kerékpárút, és akkor nem lenne módom megütközni azon, hogy az általam bejárt, lépcsőkkel többszörösen tagolt kismarosi járda kerékpárútként tér vissza a Ti Garmin-kimeneteteken.
Azt írod, kedves peter68, hogy a konvertálásnál a minősítés alapja az út burkolata. De be kellene látnotok, hogy ez nem elégséges ahhoz, hogy ténylegesen eldönthető legyen egy szerkesztett út/járda funkciója. Ahhoz meg kellene nézni a szerkeszett vonal típusát is. Azaz legalább két dolgot kellene nézni, és akkor egy csomó félrevezető tooltip elkerülhető lenne.
De tekintettel arra, hogy a kollégátok ismételt elutasító megnyilvánulását el kívánom kerülni, mindaddig elhagyom ezt a terepet, amíg az illető meg nem követ.
Most már csak azt áruld el légy szíves, hogy ha ennyire nem tetszik az amit csinálunk, miért foglalkozol vele?
Ha emlékeim nem csalnak nem hoztunk létre olyan kategóriát, hogy sikátor, pont azért mert nehéz eldönteni, hogy kinek mikor jelenti ezt egy út, másrészt ez a tény nem nem sorolható be azokba a kategóriákba, ami alapján mi egy utat minősítünk. A minősítés alapja a burkolat.
A bicikliutak tekintetében vannak elmaradásaink, ezt majd szép apránként megpróbáljuk rendezni.
A dolgot az is erősen hátráltatja, hogy nem minden kimeneti termék enged meg korlátlan mennyiségű kategóriát.
A legnépszerűbb Garmin térképek esetén van a legszűkösebb típus kínálat.
Most már csak a vonalas objektumok átkonvertálása ügyében, azaz a burkolt gyalogút mint járda/sikátor/sétány/kerékpárút kérdésében és az ezekhez hasonló ügyekben kellene dűlőre jutnunk.
Szóval, szerintem egy TuHu-n szerkesztett burkolt gyalogút
- belterületen, oo label/felirat nélkül: járda, azzal együtt: járda és kerékpárút;
- belterületen sétány akkor, ha parkon vezet át;
- külterületen, oo label/felirat nélkül: gyalogút, azzal együtt: gyalog- és kerékpárút;
- sikátornak csak akkor minősül, ha épületek között halad és óvatosan max. egy normál méretű személygépkocsival lehet benne közlekedni, de nem tartozik ide az ún. átjáróház kategóriája. Tekintettel arra, hogy ez a forrásállományból nem vagy csak nehezen kikövetkeztethető a belterületi gyalogút sikátorrá történő átminősítésével csínján kell(ene) bánni, de inkább mellőzni kell(ene).
Igen, így is lehet cselekedni, visszajelzés nélkül.
Most már csak azt kell(ene) elérni, hogy a település típusú POI-k legkorábban 700 m-es lépték esetében jelenjenek meg a MapSource legrészletesebb megjelenítést biztosító beállításában!
Immár 11 hét és 2 napja fagyott be köztünk a társalgás, megpróbálom hátha ...
Szóval, időközben az összes számjeggyel kezdődő tanya nevű POI a korábbi ház típusból át lett sorolva a település típusba. Ennek ellenére a réteges Garmin kimeneten az összes továbbra is a korábban észrevételezett fekete színű stilizált ház szimbólummal és felirattal jelenik meg. Az időközben rögzített, a nevében tanya utótaggal nem rendelkező település szintúgy. Tovább ront a helyzeten az, hogy ezek már nagy lépték esetén is jelentkeznek.
Akkor először az országhatárt kell definiálni. :) De szerintem kb. jó az rá, hogy annak a területnek a körvonala melyet aktuálisan egy adott ország vagy birodalom ural.
Ez nem az országhatárokat mutatja hanem hogy aktuálisan mely ország vagy birodalom uralta az adott területet, háborúk idején hogy mozogtak a frontvonalak. Ezért a középkori rész elég "zavaros" (Kassa sosem volt a Török hódoltság része, stb...)
Felpiszkáltál ezzel a gyakrannal és átlapoztam egy történelmi atlaszt.
A határ kb. Árpád fejedelem honfoglalásától a török birodalom átalakulásáig állandó.
A törökök az uralmukkal ugye ismert mit műveltek, távozásuk után pedig teljesen átalakult a D-i szomszédságunk, és kisebb lett az ország. Ez a kontúr pedig megint állandó volt az I világháborúig.
Képet be lehet rakni GE-be és azt kézzel át lehet rajzolni, így egy közepes pontosságú határt viszonylag könnyen lehet csinálni! Csak pl. definiálni kéne, hogy mi az a "történelmi", mely időpillanatra vonatkozik. Elég gyakran változott...
Nem is kívántam én senkit jellemezni a határismerete alapján, csak zsörtölődtem kicsit, félhangosan, hogy sokkal jelentéktelenebb dolgok is ott vannak, bárki számára elérhetően. Anna pedig hogy van-e létjogosultsága egy ilyen adatnak a GE-ön? Nos azt hiszem egyértelműen igen. A legkézenfekvőbb talán, hogy ma, amikor hazánk számtalan fia átutazik mondjuk a Kárpátokon, a legtöbb esetben nem is tudja azonosítani hazájának egykori határát. Fogalma sincs, hogy miről mesél a föld, amin éppen áll.
Aztán gyakorlati haszna is lehetne egy ilyen adatnak, például különböző hagyományőrző, vagy túrista szervezők számára. És még sorolhatnám.
Remélem, egyetértesz a fentiekkel, legalább bizonyos mértékben
Azt hiszem, nem a bejárás és trackelés az első lépés, hanem egy papír alapú térképen ábrázolt határvonal digitalizálása. Ez azonban csak így, leírva tűnik egyszerűnek sajnos. Ha volna egy ilyen "nyers" adat, azon lehetne később finomítani akár egyes szakaszok bejárásával is. Szívesen bevállalnám egy jó szponzorral a háttérben
Szia Robi!
Simán ment minden míg le nem töltöttem egy Alpok sípályás térképet és elindítottam, ez nem működött majd kitöröltem. Ekkor kezdődött a krak, mert most meg azt írta ki a maps, hogy valami baja volt az openmaps-al.
Így azt is letöröltem és ez után lett újra telepítve a maps a 6.16.3-ra és ismét a térképek újra telepítése. A navihu, topohu, tuhu és az OMP Biking Color Highlight simán ment de a többi amit szoktunk használni pl: színes turista utak és jelzések és a OMP Hu, osztrák OMP sem jelenik meg. Pedig a "C/Garmin/Openmaps"-ban ott van minden img!
In response to 29138 kecskesrobi 2011.11.22 21:06:00
szo, 2011-11-26 21:56 - peter68
29279
A jelenlegi térképen annak kell fent lennie, ami a terepen kint van.
Mindig is ez volt a véleményem, mivel számomra a térkép arra való, hogy eligazodjak, ha idegen tájon járok.
Nem hiszem, hogy a régi határok ismerete vagy nem ismerete jellemezne bárkit is az érzelmei felöl.
Igaz neki álltam én is utána nézni a dolgoknak, jutottam amire jutottam, de megtartottam magamnak.
Nem hiszem, hogy a GE-re való.
A plázánál könnyű megnyomni a waypoint gombot a gps-en. De honnan szerzel történelmi határokat? Hirtelen nem tudok olyan forrást, amiből az általad megkívánt pontossággal gép előtt be lehetne rajzolni; a gps-es bejárásról nem is beszélve...
Sajnos magam is eddig jutottam. Így lehet közelíteni, de azért nem az igazi megoldás, valljuk meg. Őszintén megvallva kissé elgondolkodtat és elszomorít, hogy ennyire sikerült népünkből kitörölni egykori nagyságunkat, hogy napjainkban, amikor az összes népbutító "pláza, náza és isten háza" rajta van a GE-ön, ezt a határvonalat senkinek nem jutott eszébe megrajzolni ezidáig
Mostmár azt hiszem, nem adom fel amíg el nem készül
Egész pontosan nincs meg, de körül belül egész jól ki lehet találni, ha megnézel egy régi térképet, és egy mostanit.
Amit én találtam.
É-on Szlovákia határa.
NY-on Burgenland tartomány határa.
K-en a Kárpátok gerinc vonulata, de ott már egy kicsit macerás a pontosság.
D-en Belgrád magassága, majd a horvát határ.
Ezek között én is csak a települések alapján tippeltem.
Egy másik lapon ajánlották, hogy forduljak ide segítségért, így ennek reményében regisztráltam. Sokat kerestem az Interneten, de nem találtam meg, amit keresek, így kérlek, hogy segítsetek, ha tudtok. Egy olyan fedvényre vagy track-re volna szükségem, amely hazánk történelmi határvonalát tartalmazza. Nagyon jó volna .shp vagy akár .kmz vagy .kml formátumban is (wgs84 vagy EOV).
Linkeld be hogy honnan, mit töltöttél le. / vagy legalább írd le a pontos nevét az általad használt openmapses térképnek)
Hanyas verziójú MapS-t használsz?
Ha innen töltöd le valamely filét akkor sem látod Muhr-t MS alatt? http://openmaps.eu/downloads/austria
Sajnos a mapsource-ben nem tudjuk megjeleníteni a letöltött térképet!
Van valami hibája a source-nek, mert az open bringás lap megjelenik de a többiek közül csak a tuhu, magyar naviguide, magyar topo jön elő!
A folyót betippeltem kedvcsinálónak. :)
Egyébként a környéken elég kevés treck van a már berajzolt utak alatt is, így az autópályától szívesen vennénk az oda-vissza trecket.
Nézegettem a térképet, és a Vigyázó (Vlegyásza) csúcs nem jó helyen van, a déli csúcs szerepel Vigyázó néven (46.75390,22.79834), a topográfiai térképen viszont az északi a Vigyázó, ahol a meteorológiai állomás (46.75907,22.79431) van. (A csúcsot jelző betontömb is meteorológiai állomás területén van).
Tedd csak fel az öszeset, majd mi megnezzük hogy mi van a térkép hasznára és mi van mar meg. De ami re megkerlek az hogy mindegyik trackdarabnak add meg a parameterjeit (amenyibe emlékszél ezekre). Milyen ut? Aszfaltos/kovezet/földut/ösvény? Az ut nevét, számát, turista vagy bicikli jelzést rajta. Szoval minden infot amit tudz a bizonyos utszakaszrol. A POI-knel ugyszinten explicit jol érthető nevet adj mindegyiknek mert másképp nem tudjuk hogy meikhez milyen tupust/nevet tegyünk.
A Fekete-tónál az
N43 09.074 E19 06.181 pontban lévő jegyszedő bódé és az
N43 09.014 E19 06.024 pont közötti útszakasz nem aszfaltút, hanem egy sima turistaösvény.
Visszanézve a beküldött track-et lehet, hogy én nem írtam egyértelműen. :)
Sziasztok!
Augusztusban kint jártunk Erdélyben, azon belül is a Bihar hegységben.
Akkor még elég track hiányos volt a rész, így sok olyan track került is a GPS-embe, ahol még semmilyen út nem volt jelölve.
Közben költözés, hol itt, hol ott lét miatt nem tudtam foglalkozni a track-ek feltöltésével.
Most szabadidőm lévén gondoltam felteszem.
Biztos, ami biztos, frissítettem a romániai térképem.
Úgy tűnik, közben már felmérve, feldolgozva is vannak azok az utak, amik akkor még nem voltak.
A kérdésem az lenne:
Tegyem fel ettől függetlenül a track-eimet, hogy legyen több is, vagy ne foglaljam vele a tárhelyet?
A Letöltések között, az egyes országok alatt immáron megtalálható az Androidos OsmAnd program által használt vektoros térképanyag!
Ugyanitt megtalálhatóak nyers Osm file-ok is, melyek az OsmAnd térképek készítése közben keletkeznek.
A mai nappal közzétettük a hónapok óta készülő légtérképet, az OMPAERO-t.
Egyelőre Magyarországra készült el 3 különböző változatban.
OMPAERO Hungary general:
Tartalmazza az összes definiált légteret érvényességi időtől függetlenül.
OMPAERO Hungary weekend version:
Csak azokat a légtereket tartalmazza, amik hétvégén is érvényben vannak.
OMPAERO Hungary Daily:
A Hungarocontrol által este 6-kor közzétett adatok alapján csak azokat a légtereket tartalmazza, amik az adott napon érvényben vannak. Az időkorlát is megtalálható a térképben.
Hozzászólások
29495
Először is BÚÉK!
Egy apró javítanivaló: a sárga háromszög jelzés 46.67393,22.63355-től 46.67088,22.62427-ig folytatódik.
29425
köszi a jelzést!
a munkácsi rajzolást én követtem el, több pont is volt felvéve ill. több track és a pont meg úgy kb középen. Döntöttem melyik oldalon lehet, rosszul:-(
Holnapra kész lesz, sokat szépült az ünnepek alatt Kárpátalja!
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29423 csanyis 2011.12.28 11:58:4929423
Kedves Térképrajzolók!
A kárpátaljai trackekhez két észrevétel:
- a tiszaújlaki sóház az út túloldalára került, a T-alakú elágazásban a nyugat-keleti út túloldalára, azaz észak felé kellene tolni egy kicsit.
- a munkácsi református templomot és vendégházat délnyugat felé kellene tolni, szintén az utca túloldalára
Egyéb észrevétel, de ez már nem tőlem származik, a tiszaújlaki turulszobor melletti turulpark félrevezető név, nem is tudom értelmezni, szerintem ott csak egy emlékmű van. Lehetséges, hogy parkolót akart jelölni a felmérő, de akkor annak legyen az a neve!
Köszönet a munkátokért!
Csányi Sándor
29421
Örülök neki és üdv a térképszerkesztők táborában!
Most megjelent néhány új menü a bal oldalon, olvasgasd őket (főleg az OMP rajzolási segédletet) és ha kérdésed van a rajzolói topikokban tedd fel.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29420 karakke 2011.12.28 06:21:0229420
Koszonom,a felsorolt dolgokbol szinte minden a rendelkezesemre all.
Varom a reszleteket.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29419 pgyp 2011.12.24 20:20:5129419
esetleg ha belekóstolsz a térképszerkesztésbe hamarabb fent lehet a térképen, mindössze egy windows-os gép kell, egy kevéske számtech ismeret, elszántság és némi szabadidő.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29410 Trackman 2011.12.22 09:20:2829410
Szia, kevés a rajzolói kapacitás... nem tudjuk megjósolni, mikor érünk oda, hogy fent legyen a térképen, de ez ne vegye el a kedved!
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29405 karakke 2011.12.20 21:02:2529405
Sziasztok
Nem tudom kit kerdezzek...
Kb 4 honapja kuldtem tracket de nem kaptam semmilyen visszajelzest.
Elore is koszonom
29404
A vitcz, hogy a berajzolt anyag a Nemzeti Parktól jött, náluk is így szerepelt. Már ők is javították, de hozzánk még a javítás előtt került, úgyhogy itt is sort kell keríteni rá...
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29403 hev 2011.12.20 00:14:4229403
Aki berajzolta a "Zselicségi TK." határait:
Nincs olyan, hogy "zselicségi .." akármi, mint ahogy nincs mecsekségi, vagy bakonysági, balatonsági stb.
A helyes megnevezés: Zselici Tájvédelmi Körzet, rövidítése Zselici TK. Sajnálatos módon sokan használják ezt a helytelen megnevezést, szerencsére a Nemzeti Park, akik felügyelik azért tudja a rendes nevét.
Forrás:
http://www.ddnp.hu/index.php?pg=menu_1972
http://www.ddnp.hu/_user/browser/File/downloads/tk_zselic.pdf
29372
Jó reggelt, peter68!
Nem hiszem, hogy annál részletesebben le lehetne írni az észrevételeket, mint ahogy azt én a Beszélgetés topicban beillesztett képekkel illusztrálva megtettem. Az eredménye ismert, a most olvasott következtetésed ugyanabba az irányba mutat. Ezt viszont el kívánom kerülni.
Az elképzeléseimből semmit nem akarok/szeretnék Rátok erőltetni. Csupán jeleztem, hogy hol, miben látom a bibit, s azt, hogy szerintem mi módon lehetne meggyógyítani.
Nagyon sajnálom, hogy mindezt a csapatotok elleni támadásként élitek meg!
Tekintettel arra, hogy az előző hozzászólásom lényege megint elsikkadt, részemről zárszóként, mintegy végleges elköszönésként leírom újra: egy általunk szerkesztett, közlekedési célú vonalas objektumról egyetlen paraméter, nevezetesen a burkolata alapján nem lehet biztonsággal meghatározni, hogy az adott objektumnak mi a valós funkciója.
Elnézéseteket kérem a kizárólag jobbító szándékú, de általatok nem így érzékelt bejegyzéseimért! A továbbiakban nem teszem, mert értelmetlen, rossz hatást vált ki.
Mindazonáltal nem hiszem, hogy az úgymond kívülről jövő észrevétel akadályozná a csapatmunkát, különösen annak ismeretében, hogy kívülről beszóló résztvesz a felhasznált forrás létrehozásában.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29363 peter68 2011.12.08 08:21:4829363
Nézd, amíg le nem írod, hogy miről mi a véleményed, addig az vetődik fel bennem, ami szembe jön a soraidban.
Azt látom, hogy sorban kritikákat fogalmazol meg, néha úgy, hogy nem tudom konkrét példákhoz kötni.
A kritikákból eddig azt olvastam ki, hogy Neked van egy elképzelésed, és azt bármi áron átakarod vinni, függetlenül attól, hogy más mit gondol róla.
Mivel nem egy személyes a szervezetünk, ezért az elkészült mű egyáltalán nem biztos, hogy bárkinek is maradéktalanul tetszik, csapat munka és kompromisszumok eredménye. Ez a jövőben sem lesz más.
Járda:
A tuhu viszonylatában nincs megoldva, hogy az ott akármilyen módon lépcsőnek jelzett objektumok lépcsők legyenek nálunk is. Ez egy megoldandó probléma, egyszer elkészül.
Van jelünk a lépcsőre, ha valaki megnézi, hogy hol jár, talán eszébe jut, hogy lépcsőn nehéz biciklizni.
Az előző üzenetben említettem, hogy elég szűkös a Garmin jelkészlete, így nem megoldható, hogy bizonyos dolgokat nem vonjunk össze.
A tooltipet legszívesebben kikapcsolnám, mert átírni nem mindig tudjuk.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29362 alnibell 2011.12.07 20:02:2229362
"Most már csak azt áruld el légy szíves, hogy ha ennyire nem tetszik az amit csinálunk, miért foglalkozol vele?"
Soha nem vetődött/vetődik fel egyikőtökben sem, hogy pont azért foglalkozom a munkátokkal, mert jobban tetszik az általatok generált réteges Garmin-kimenet, mint a TuHu által készített? Ez teljesen elképzelhetetlen lenne?
Az előző hozzászólásomban jeleztem, hogy szerintem mikor minősülhet egy általunk burkolt gyalogútként szerkesztett vonalas objektum járdának, gyalogútnak, sétánynak vagy éppen vegyes használatú kerékpárútnak. Ez utóbbi alapvető feltétele az, hogy a Label-ben szerepeljen az oo karakterpár, mint egyfajta turistajelzés. Ha ez nincs akkor, az nem kerékpárút, és akkor nem lenne módom megütközni azon, hogy az általam bejárt, lépcsőkkel többszörösen tagolt kismarosi járda kerékpárútként tér vissza a Ti Garmin-kimeneteteken.
Azt írod, kedves peter68, hogy a konvertálásnál a minősítés alapja az út burkolata. De be kellene látnotok, hogy ez nem elégséges ahhoz, hogy ténylegesen eldönthető legyen egy szerkesztett út/járda funkciója. Ahhoz meg kellene nézni a szerkeszett vonal típusát is. Azaz legalább két dolgot kellene nézni, és akkor egy csomó félrevezető tooltip elkerülhető lenne.
De tekintettel arra, hogy a kollégátok ismételt elutasító megnyilvánulását el kívánom kerülni, mindaddig elhagyom ezt a terepet, amíg az illető meg nem követ.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29360 peter68 2011.12.07 11:55:1629360
Most már csak azt áruld el légy szíves, hogy ha ennyire nem tetszik az amit csinálunk, miért foglalkozol vele?
Ha emlékeim nem csalnak nem hoztunk létre olyan kategóriát, hogy sikátor, pont azért mert nehéz eldönteni, hogy kinek mikor jelenti ezt egy út, másrészt ez a tény nem nem sorolható be azokba a kategóriákba, ami alapján mi egy utat minősítünk. A minősítés alapja a burkolat.
A bicikliutak tekintetében vannak elmaradásaink, ezt majd szép apránként megpróbáljuk rendezni.
A dolgot az is erősen hátráltatja, hogy nem minden kimeneti termék enged meg korlátlan mennyiségű kategóriát.
A legnépszerűbb Garmin térképek esetén van a legszűkösebb típus kínálat.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29358 alnibell 2011.12.06 22:17:2329358
Ha nincs más választásom ...
Most már csak a vonalas objektumok átkonvertálása ügyében, azaz a burkolt gyalogút mint járda/sikátor/sétány/kerékpárút kérdésében és az ezekhez hasonló ügyekben kellene dűlőre jutnunk.
Szóval, szerintem egy TuHu-n szerkesztett burkolt gyalogút
- belterületen, oo label/felirat nélkül: járda, azzal együtt: járda és kerékpárút;
- belterületen sétány akkor, ha parkon vezet át;
- külterületen, oo label/felirat nélkül: gyalogút, azzal együtt: gyalog- és kerékpárút;
- sikátornak csak akkor minősül, ha épületek között halad és óvatosan max. egy normál méretű személygépkocsival lehet benne közlekedni, de nem tartozik ide az ún. átjáróház kategóriája. Tekintettel arra, hogy ez a forrásállományból nem vagy csak nehezen kikövetkeztethető a belterületi gyalogút sikátorrá történő átminősítésével csínján kell(ene) bánni, de inkább mellőzni kell(ene).
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29357 peter68 2011.12.06 20:07:4229357
Nálunk az a szabály, hogy ez a típus normál részletesség mellett jelenik meg 700 méteren.
Javaslom fogadd el.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29356 alnibell 2011.12.06 10:21:0429356
Igen, így is lehet cselekedni, visszajelzés nélkül.
Most már csak azt kell(ene) elérni, hogy a település típusú POI-k legkorábban 700 m-es lépték esetében jelenjenek meg a MapSource legrészletesebb megjelenítést biztosító beállításában!
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29343 alnibell 2011.12.04 16:27:3529343
Immár 11 hét és 2 napja fagyott be köztünk a társalgás, megpróbálom hátha ...
Szóval, időközben az összes számjeggyel kezdődő tanya nevű POI a korábbi ház típusból át lett sorolva a település típusba. Ennek ellenére a réteges Garmin kimeneten az összes továbbra is a korábban észrevételezett fekete színű stilizált ház szimbólummal és felirattal jelenik meg. Az időközben rögzített, a nevében tanya utótaggal nem rendelkező település szintúgy. Tovább ront a helyzeten az, hogy ezek már nagy lépték esetén is jelentkeznek.
29315
Akkor először az országhatárt kell definiálni. :) De szerintem kb. jó az rá, hogy annak a területnek a körvonala melyet aktuálisan egy adott ország vagy birodalom ural.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29314 Dzsiky 2011.11.30 10:31:5929314
Ez nem az országhatárokat mutatja hanem hogy aktuálisan mely ország vagy birodalom uralta az adott területet, háborúk idején hogy mozogtak a frontvonalak. Ezért a középkori rész elég "zavaros" (Kassa sosem volt a Török hódoltság része, stb...)
Dzsiky
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29307 KiVi 2011.11.29 21:05:4129309
Hát volt mocorgás bőven.
Érdekes, hogy ennek a töredéke jelenik meg az atlaszban.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29307 KiVi 2011.11.29 21:05:4129308
1920 óta a vicc kategória ami itt folyik, arról már ne beszéljünk.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29306 KiVi 2011.11.29 20:52:3429307
Megtaláltam a szemléltetést is, van mozgás rendesen:
http://www.youtube.com/watch?v=Rvlp7cBWwIw&feature=related
:)
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29306 KiVi 2011.11.29 20:52:3429306
Itt van pár térkép, mindegyiken más a határ: http://www.mek.iif.hu/porta/szint/egyeb/terkep/
Ráadásul még 1920 óta is változott: '47 Pozsonyi hídfő ill. utána is kisebb területcserék.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29300 peter68 2011.11.29 19:26:1329300
Felpiszkáltál ezzel a gyakrannal és átlapoztam egy történelmi atlaszt.
A határ kb. Árpád fejedelem honfoglalásától a török birodalom átalakulásáig állandó.
A törökök az uralmukkal ugye ismert mit műveltek, távozásuk után pedig teljesen átalakult a D-i szomszédságunk, és kisebb lett az ország. Ez a kontúr pedig megint állandó volt az I világháborúig.
Miért is változott gyakran?
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29297 KiVi 2011.11.29 14:01:5529297
Képet be lehet rakni GE-be és azt kézzel át lehet rajzolni, így egy közepes pontosságú határt viszonylag könnyen lehet csinálni! Csak pl. definiálni kéne, hogy mi az a "történelmi", mely időpillanatra vonatkozik. Elég gyakran változott...
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29295 mátrás 2011.11.29 13:24:3129296
Nem is kívántam én senkit jellemezni a határismerete alapján, csak zsörtölődtem kicsit, félhangosan, hogy sokkal jelentéktelenebb dolgok is ott vannak, bárki számára elérhetően. Anna pedig hogy van-e létjogosultsága egy ilyen adatnak a GE-ön? Nos azt hiszem egyértelműen igen. A legkézenfekvőbb talán, hogy ma, amikor hazánk számtalan fia átutazik mondjuk a Kárpátokon, a legtöbb esetben nem is tudja azonosítani hazájának egykori határát. Fogalma sincs, hogy miről mesél a föld, amin éppen áll.
Aztán gyakorlati haszna is lehetne egy ilyen adatnak, például különböző hagyományőrző, vagy túrista szervezők számára. És még sorolhatnám.
Remélem, egyetértesz a fentiekkel, legalább bizonyos mértékben
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29279 peter68 2011.11.26 20:56:0929295
Azt hiszem, nem a bejárás és trackelés az első lépés, hanem egy papír alapú térképen ábrázolt határvonal digitalizálása. Ez azonban csak így, leírva tűnik egyszerűnek sajnos. Ha volna egy ilyen "nyers" adat, azon lehetne később finomítani akár egyes szakaszok bejárásával is. Szívesen bevállalnám egy jó szponzorral a háttérben
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29277 Trackman 2011.11.26 20:24:3529281
Szia Robi!
Simán ment minden míg le nem töltöttem egy Alpok sípályás térképet és elindítottam, ez nem működött majd kitöröltem. Ekkor kezdődött a krak, mert most meg azt írta ki a maps, hogy valami baja volt az openmaps-al.
Így azt is letöröltem és ez után lett újra telepítve a maps a 6.16.3-ra és ismét a térképek újra telepítése. A navihu, topohu, tuhu és az OMP Biking Color Highlight simán ment de a többi amit szoktunk használni pl: színes turista utak és jelzések és a OMP Hu, osztrák OMP sem jelenik meg. Pedig a "C/Garmin/Openmaps"-ban ott van minden img!
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29138 kecskesrobi 2011.11.22 21:06:0029279
A jelenlegi térképen annak kell fent lennie, ami a terepen kint van.
Mindig is ez volt a véleményem, mivel számomra a térkép arra való, hogy eligazodjak, ha idegen tájon járok.
Nem hiszem, hogy a régi határok ismerete vagy nem ismerete jellemezne bárkit is az érzelmei felöl.
Igaz neki álltam én is utána nézni a dolgoknak, jutottam amire jutottam, de megtartottam magamnak.
Nem hiszem, hogy a GE-re való.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29276 mátrás 2011.11.26 18:50:0629277
A plázánál könnyű megnyomni a waypoint gombot a gps-en. De honnan szerzel történelmi határokat? Hirtelen nem tudok olyan forrást, amiből az általad megkívánt pontossággal gép előtt be lehetne rajzolni; a gps-es bejárásról nem is beszélve...
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29276 mátrás 2011.11.26 18:50:0629276
Köszönöm.
Sajnos magam is eddig jutottam. Így lehet közelíteni, de azért nem az igazi megoldás, valljuk meg. Őszintén megvallva kissé elgondolkodtat és elszomorít, hogy ennyire sikerült népünkből kitörölni egykori nagyságunkat, hogy napjainkban, amikor az összes népbutító "pláza, náza és isten háza" rajta van a GE-ön, ezt a határvonalat senkinek nem jutott eszébe megrajzolni ezidáig
Mostmár azt hiszem, nem adom fel amíg el nem készül
29271
Egész pontosan nincs meg, de körül belül egész jól ki lehet találni, ha megnézel egy régi térképet, és egy mostanit.
Amit én találtam.
É-on Szlovákia határa.
NY-on Burgenland tartomány határa.
K-en a Kárpátok gerinc vonulata, de ott már egy kicsit macerás a pontosság.
D-en Belgrád magassága, majd a horvát határ.
Ezek között én is csak a települések alapján tippeltem.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29162 mátrás 2011.11.25 12:11:5929162
Üdv Mindenkinek!
Egy másik lapon ajánlották, hogy forduljak ide segítségért, így ennek reményében regisztráltam. Sokat kerestem az Interneten, de nem találtam meg, amit keresek, így kérlek, hogy segítsetek, ha tudtok. Egy olyan fedvényre vagy track-re volna szükségem, amely hazánk történelmi határvonalát tartalmazza. Nagyon jó volna .shp vagy akár .kmz vagy .kml formátumban is (wgs84 vagy EOV).
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel,
Hejel Péter
29138
Linkeld be hogy honnan, mit töltöttél le. / vagy legalább írd le a pontos nevét az általad használt openmapses térképnek)
Hanyas verziójú MapS-t használsz?
Ha innen töltöd le valamely filét akkor sem látod Muhr-t MS alatt?
http://openmaps.eu/downloads/austria
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29137 gordogok 2011.11.22 11:10:3929137
Sajnos a mapsource-ben nem tudjuk megjeleníteni a letöltött térképet!
Van valami hibája a source-nek, mert az open bringás lap megjelenik de a többiek közül csak a tuhu, magyar naviguide, magyar topo jön elő!
üdv:osi
29132
A folyót betippeltem kedvcsinálónak. :)
Egyébként a környéken elég kevés treck van a már berajzolt utak alatt is, így az autópályától szívesen vennénk az oda-vissza trecket.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29130 gordogok 2011.11.21 21:53:3029130
Köszönjük a Muhr berajzolást!
Igen, jó lesz!
üdv:osi
29119
Én köszi, hogy szóltál!
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29115 muszi 2011.11.16 18:12:0329115
Tökéletes, köszi.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29110 peter68 2011.11.15 21:19:3929113
Köszi, este megnézem.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29110 peter68 2011.11.15 21:19:3929110
Kész!
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29105 muszi 2011.11.15 11:48:3129105
Nincs, legalábbis a térképen nem szerepel semmi.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29099 peter68 2011.11.13 21:35:0129099
A déli csúcsnak nincs neve?
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 29098 muszi 2011.11.13 19:36:5029098
Nézegettem a térképet, és a Vigyázó (Vlegyásza) csúcs nem jó helyen van, a déli csúcs szerepel Vigyázó néven (46.75390,22.79834), a topográfiai térképen viszont az északi a Vigyázó, ahol a meteorológiai állomás (46.75907,22.79431) van. (A csúcsot jelző betontömb is meteorológiai állomás területén van).
Légyszi javítsátok.
28994
Rendben, akkor a jövőhéten felteszem.
Az útminőséget, ilyesmiket jegyezni szoktam, hogy a későbbiekben hasznára válhasson az arra járóknak.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 28991 X_roast 2011.10.31 16:37:0828991
Tedd csak fel az öszeset, majd mi megnezzük hogy mi van a térkép hasznára és mi van mar meg. De ami re megkerlek az hogy mindegyik trackdarabnak add meg a parameterjeit (amenyibe emlékszél ezekre). Milyen ut? Aszfaltos/kovezet/földut/ösvény? Az ut nevét, számát, turista vagy bicikli jelzést rajta. Szoval minden infot amit tudz a bizonyos utszakaszrol. A POI-knel ugyszinten explicit jol érthető nevet adj mindegyiknek mert másképp nem tudjuk hogy meikhez milyen tupust/nevet tegyünk.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 28878 apexsek 2011.10.30 22:09:5028882
Szia!
Köszönöm, javítottam, elvileg holnap délutánra lefordul és abban jónak kell lennie. És köszönjük a trackeket is!
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
In response to 28880 akosgy 2011.10.30 22:11:5128880
Sziasztok!
Montenegro-guruk felé egy jelzés:
A Fekete-tónál az
N43 09.074 E19 06.181 pontban lévő jegyszedő bódé és az
N43 09.014 E19 06.024 pont közötti útszakasz nem aszfaltút, hanem egy sima turistaösvény.
Visszanézve a beküldött track-et lehet, hogy én nem írtam egyértelműen. :)
Köszi!
28878
Sziasztok!
Augusztusban kint jártunk Erdélyben, azon belül is a Bihar hegységben.
Akkor még elég track hiányos volt a rész, így sok olyan track került is a GPS-embe, ahol még semmilyen út nem volt jelölve.
Közben költözés, hol itt, hol ott lét miatt nem tudtam foglalkozni a track-ek feltöltésével.
Most szabadidőm lévén gondoltam felteszem.
Biztos, ami biztos, frissítettem a romániai térképem.
Úgy tűnik, közben már felmérve, feldolgozva is vannak azok az utak, amik akkor még nem voltak.
A kérdésem az lenne:
Tegyem fel ettől függetlenül a track-eimet, hogy legyen több is, vagy ne foglaljam vele a tárhelyet?